لیفت شقیقه بهتر است یا جراحی بلفاروپلاستی ؟

فهرست مطالب

انواع جراحی زیبایی پوست

پوست صورت گاهی به دلایلی، خاصیت ارتجاعی و حتی کلاژن های خود را به مرور از دست می دهد. یکی از علت های این امر می تواند افزایش سن باشد که به مرور زمان پوست دچار شل شدگی و افتادگی می شود. این معضل بیشتر در پیشانی، اطراف چشم و ابروها دیده شده که باعث می شود چهره فرد خسته، پیر و شاید هم عصبانی دیده شود. البته عوامل دیگری هم موجب این معضل می شوند که برای رفع و بهبود پوست و زیبایی می توان از روش لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی استفاده کرد که در ادامه در مورد هر کدام مطالبی را بیان می کنیم.

لیفت شقیقه یعنی چه؟

یکی از جراحی ‌های زیبایی که برای بهتر شدن ظاهر چشم ها و اصلاح پوست انجام می ‌شود، لیفت شقیقه است که در آن پوست و عضلات قسمت ‌های شقیقه را می کشند تا چین و چروک‌ ها و افتادگی ‌های اطراف چشم و انتهای ابروها را رفع کنند. لیفت شقیقه روشی تهاجمی است که برای لیفتینگ چشم از طریق برش و جراحی از پشت گوشه چشم و بالای هر دو شقیقه انجام می ‌شود که پوست و عضلات آن را بالا کشیده و ثابت می کنند.

به دلیل اینکه این روش با جراحی و برش صورت می گیرد، احتمال وجود خطر هم می ‌رود و این روش جراحی دارای ماندگاری زیادی بوده و سریعتر می توان نتیجه را مشاهده کرد. برای افرادی که پوست چشم آنها دارایی افتادگی شدید است، مناسب بوده و برای اینکه بدانیم روش لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی برای ما مناسب است یا خیر باید ادامه مطلب را دنبال کنید.

روش بلفاروپلاستی چیست؟

روش جراحی بلفاروپلاستی هم مانند لیفت شقیقه برای زیبایی، رفع چین و چروک، پف آلودگی و ناهمواری ‌هایی که در قسمت چشم وجود دارد و بالا بردن گوشه ‌های چشم و پلک پوست انجام می ‌شود تا به فرد چهره جذابی را ببخشد. به دلیل مزیت ‌هایی که این روش دارد، بسیار پرطرفدار بوده و این روش جراحی روشی غیر تهاجمی برای لیفتینگ چشم است و از فناوری رادیو فرکانسی در آن بهره برده می ‌شود. در این روش زیبایی دستگاه بلفاروپلاستی را به پوست فرد بیمار نزدیک می کنند تا موج رادیویی با فرکانس زیاد بتواند به پوست انتقال پیدا کند.

این فرکانس گرمای محلی را در زیر پوست ایجاد می کند و پوست برای کلاژن سازی و الاستین تحریک می ‌شود. در این روش زیبایی چربی و پوست ‌های اضافی پلک ها برداشته شده و این تنها روشی است که جایگزین ندارد. در ادامه توضیحات در مورد لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی باید گفت که بلفاروپلاستی دو روش دارد، بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین که هر کدام بنا به نیاز در صورت فرد انجام می شود. این روش ‌ها در ابروها تغییری ایجاد نکرده ولی در ظاهر چشم ‌ها بهبود ایجاد می کنند.

لیفت شقیقه بهتر است یا بلفاروپلاستی؟

لیفت شقیقه

استفاده از هر کدام از این روش ‌های زیبایی بستگی به نظر پزشک داشته و اینکه منظور شما از انجام این روش ‌چیست نیز اهمیت دارد. برای افرادی که افتادگی ‌های پلک دارند، معمولا روش بلفاروپلاستی به کار گرفته می ‌شود و افرادی که می خواهند صورتی جذاب، جوان و شاد تر داشته باشند، از روش ‌های ترکیبی استفاده می کنند. زمانی که به پوست اضافی پلک خود توجه می کنید، نکته مهمی که وجود دارد، موقعیت ابروها است که آیا در محل مناسب و طبیعی خود قرار دارند.

اگر در حالت طبیعی خود باشند، روش بلفاروپلاستی انتخاب خوبی است؛ ولی اگر ابروها درمحل طبیعی خود نباشند، از لیفت ابرو یا شقیقه استفاده می ‌شود. گاهی هم لیفت پیشانی یا شقیقه به تنهایی کافی نبوده و روش بلفاروپلاستی هم انجام می شود. پس در جواب باید گفت هر دوی این روش ‌ها، لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی، کاربردهای متفاوتی دارند و برای رفع مشکلات خاصی استفاده شده که در صورت لزوم از هر دو روش روی بیمار استفاده می ‌شود.

در لیفت شقیقه از نخ ‌های پودری در قسمت چشم و ابروها استفاده می ‌شود که روشی غیر جراحی بوده و در کمتر شدن درد و صرفه ‌جویی در زمان بسیار مناسب است و به جراحی کمتری هم نیاز دارد که بیشتر افراد از آن استفاده می کنند. روش بلفاروپلاستی هم جراحی است که در قسمت ابروها و چشم ‌ها انجام می ‌شود تا پوست ‌ها و چربی ‌ها و بافت ‌های اضافی برداشته شود و در جوانسازی ابروها و چشم‌ ها موثرتر است.

البته احتمال دارد، هر دوی این روش ‌ها لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی عوارضی هم داشته باشند و نتیجه در هر فرد به صورت متفاوت دیده شود؛ پس برای انتخاب روشی بهتر باید با پزشک معالجه خود مشاوره ‌ای انجام دهید.

انواع روش های لیفت شقیقه

انجام روش جوانسازی لیفت شقیقه از روش ‌های بسیار محبوب است که در دو نوع انجام می ‌شود. در ادامه به بررسی هر کدام می ‌پردازیم که عبارت اند از:

لیفت شقیقه به روش کلاسیک

در این روش، پزشک برشی به صورت شکل هدفون انجام می دهد که از قسمت گوش شروع و تا بالای پیشانی رفته و به گوش بعدی می رسد. با این روش پزشک می تواند پوست پیشانی بیمار را بلند کرده، بافت زیرین را مشاهده کند و با دقت و ظرافت چربی و بافت اضافی را بردارد. اگر نیاز بود، عضلات آن قسمت را تنظیم و یا ترمیم می کند که احتمال دارد ابروها هم بالا رفته و پوست اضافی هم رفع شود.

لیفت شقیقه آندوسکوپی

در این روش زیبایی از برش‌ های کوچک استفاده می ‌شود که پزشک چند برش کوچک که در نهایت به سه سانتی ‌متر می ‌رسند را در پوست ایجاد کرده، توسط آندوسکوپ ماهیچه و بافت زیر پوست را مشاهده می کند و با ابزار و برش‌ های دیگر سعی می کند، پوست پیشانی را بالاتر ببرد. در این روش مانند روش کلاسیک احتمال دارد ابروها کمی بالاتر بروند. از مزیت این روش ‌ها این است که جای زخم و اسکار بسیار کمتر بوده و دوره استراحت و نقاهت کوتاهی دارد. با توضیحاتی که در مورد لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی داده شد، تنها پزشک معالج می ‌تواند تشخیص دهد که کدام روش برای بیمار مناسب ‌تر است.

مزایای روش لیفت شقیقه

روش ‌های زیبایی با توجه به معایبی که دارند، دارای مزایای زیادی هم برای فرد بیمار هستند که از جمله آنها می ‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • بیشتر شدن فاصله ابروها و چشم ‌ها
  • بهبود دید و کاهش افتادگی پلک ‌ها
  • رفع پوست اضافی و بهتر شدن ظاهر پوست
  • برگشت قوس طبیعی ابروها
  • کاهش چین و چروک ‌های پنجه کلاغی و دیگر چروک ‌ها

کلام پایانی

ماندگاری لیفت شقیقه بیشتر از روش بلفاروپلاستی است و انجام آن به زمان کمتری نیاز دارد. همچنین برای افرادی که به دلایلی نمی توانند از روش بلفاروپلاستی استفاده کنند، این گزینه انتخاب مناسبی است. بلفاروپلاستی هم جراحی جوانسازی است که برای رفع دائمی و کمتر شدن چین و چروک در قسمت شقیقه، چشم و پلک ها به کار گرفته می ‌شود و برای افرادی که به دنبال روشی کم تهاجم هستند، مناسب نیست. انتخاب روش لیفت شقیقه یا بلفاروپلاستی تنها با کمک پزشک معالج امکان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *