با همه چیز درباره بوتاکس چشم گربه ای آشنا شوید + مزایا و عوارض

فهرست مطالب

مزایای بسیار زیاد انجام بوتاکس

در صنعت زیبایی یکی از پرکاربرد ترین و رایج ‌ترین روش های زیبایی و یا محصولات بوتاکس‌ ها هستند که جذابیت و زیبایی خاصی را به صورت افراد می ‌دهند. با انجام بوتاکس اعتماد به نفس فرد بیشتر می ‌شود و حتی می ‌توان از این روش زیبایی در از بین بردن چین و چروک ‌ها و لیفت صورت و رفع خطوط ایجاد شده در چهره استفاده کرد. این روش زیبایی این روزها بسیار ترند شده است؛ زیرا می ‌توان از این طریق چشم ‌ها را قرینه کرده و حالت و فرم چشم ‌ها را هم تغییر داد. به همین دلیل این روش بسیار پرطرفدار شده و خانم ها و آقایان مشتاق انجام بوتاکس روی چشم ها و صورت هستند. در این مطلب با مزایای بوتاکس چشم گربه ای آشنا می ‌شویم.

بوتاکس چشم گربه ای یعنی چه؟

زیبایی و شکل و فرم چشم هر فرد در جذابیت  چهره و دلنشین بودن او بسیار تاثیرگذار است. چشمان کشیده و درشت، زیبایی و گیرایی چشم را بیشتر می کنند و در عوض چشم ‌های پف آلود و خسته فرد را ناتوان، کسل و بی ‌انرژی نشان می ‌دهد. بوتاکس چشم گربه ای از روش ها و تکنیک ‌هایی است که روی عضله‌ های چشم‌ ها تاثیر می گذارد و موجب زیبایی و کشیده تر شدن آن می ‌شود.

از اهداف و مزایای بوتاکس چشم گربه ای بزرگتر و کشیده ‌تر کردن چشم‌ ها است که البته با این روش زیبایی علاوه بر تاثیر روی حالت چشم‌ ها می ‌توان در برطرف کردن خط‌ های ریز یا پنجه کلاغی اطراف چشم هم رهایی پیدا کرد و حتی از ایجاد چین و چروک جدید هم جلوگیری کرد.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای

امروزه انجام روش بوتاکس چشم گربه ای از روش ‌های موقتی در تغییر حالت چشم‌ ها است. تنها چند ماه دوام دارد و باز چشم‌ های فرد به حالت قبلی خود بر می گردند اما در عمل چشم گربه ای تغییرات به صورت دائمی انجام می ‌شود که برعکس روش بوتاکس است. از مزیت ‌های انجام بوتاکس چشم گربه ‌ای می ‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • روش بوتاکس دارای دوره نقاهت استراحت نبوده و بعد از تزریق می ‌توان به زندگی عادی پرداخت.
  • بروز عفونت در این روش زیبایی بسیار ناچیز و محدود است.
  • از مزایای بوتاکس چشم گربه ای به جز تغییر فرم چشم ‌ها، می توان به پوست جوانسازی شده هم اشاره کرد و حتی چین و چروک و افتادگی در اطراف چشم هم رفع می ‌شود.
  • با انجام تزریق بوتاکس چشم گربه ای نتیجه این فرایند سریع مشاهده می ‌شود و بیمار بعد از ۷ تا ۱۰ روز شاهد بهتر شدن وضعیت پوست خود خواهد بود.
  • روش بوتاکس چشم گربه ای یکی از روش های موقتی است که باعث می ‌شود بدون انجام عمل جراحی و فقط با صرف چند ماه درمان، پوست دوباره به حالت طبیعی خود بر‌گردد.
  • از دیگر مزایای بوتاکس چشم گربه ای می ‌توان به وجود آمدن چشمان جذاب بدون ایجاد اسکار و جای زخم اشاره کرد.
  • این روش بوتاکس روش تهاجمی نبوده و در پوست برای تزریق برشی ایجاد نمی ‌شود و دارای عوارض بسیار محدود و کمتری است.
  • با این روش بوتاکس می توان از افتادگی پلک ‌های بالا هم زمان با تغییر فرم چشم ‌ها و دیگر تاثیرات بهره مند شد.

عوارض انجام بوتاکس چشم گربه ای

اگر روند تزریق بوتاکس به صورت ایمن و اصولی و در محیط و مکان معتبر انجام بگیرد؛ فرد بیمار دچار عارضه ‌خاصی نمی ‌شود ولی اگر این امر توسط افراد و پزشکانی انجام شود که معتبر نبوده و کار اصولی انجام نشود برای فرد بیمار قطعا مشکلاتی پیش خواهد آمد.

با توجه به مزایای بوتاکس چشم گربه ‌ای و مزیت ‌های دیگری که برای فرد بیمار به همراه دارد، این فرایند در بعضی از مواقع عوارضی هم به همراه دارد که عبارت اند از:

  • اگر تزریق مواد بوتاکس در عضله فرد مورد نظر انجام نشود و یا به صورت اشتباه در عضله ‌های دیگر تزریق شود، احتمال دارد باعث عدم تقارن و حتی افتادگی پلک چشم‌ های فرد شود.
  • در برخی از موارد دیده شده که البته بسیار نادر بوده و فرد دچار واکنش ‌های آلژیکی می ‌شود.
  • فرد بعد از تزریق مواد بوتاکس دچار تاری دید می ‌شود.
  • اگر زمان تزریق و اعمال آن پروتکل ‌های مورد نظر بهداشتی رعایت نشود، ممکن است محل تزریق شده دچار عفونت و یا خونریزی شود.
  • اگر تزریق بوتاکس به اشتباه رخ بدهد، ضعف ‌های عضلانی در قسمت تزریق شده ایجاد می شود.
  • افرادی که به هر طریقی بعد از انجام بوتاکس چشم گربه ‌ای دچار عوارضی که در بالا ذکر شد، شوند حتما باید با پزشک مربوطه تماس بگیرند.

اما باید گفت انجام روش بوتاکس چشم گربه ای یکی از روش های ایمن و بسیار کم خطر است و در برخی از افراد سوزش،  تورم، درد و کبودی دیده شده که البته عوارض شایع این فرایند به شمار می ‌آید. در برخی از مواقع بعد از تزریق افراد دچار سرگیجه، تیک عصبی، تهوع، افتادگی پلک، خونریزی و یا عفونت شده ‌اند که بسیار اندک بوده و در مقابل مزایای بوتاکس چشم گربه ای خیلی کم به نظر می آید.

هزینه بوتاکس چشم گربه ‌ای

عوامل متعددی در تعیین قیمت و هزینه های انجام بوتاکس چشم گربه ای مانند میزان و اندازه بوتاکسی که روی عضو انجام می ‌شود، دخالت دارند و قسمت مورد نیاز تزریق هم مهم است. البته دیگر عواملی نیز وجود دارند که در مشخص کردن قیمت بوتاکس تاثیر دارند که این عوامل شامل: دستمزد پزشک مورد نظر، محل زندگی بیمار و کلینیکی که برای انجام این فرایند انتخاب شده است، می شوند.

کلام پایانی

فرایند زیبایی توسط تزریق بوتاکس مزیت ‌های زیادی دارد که بیمار هم می تواند از آن ها بهره مند شود و شاهد بروز مزیت های موثر در پوست باشد که در مطالب بالا به آنها ذکر شد. باید گفت این روش زیبایی دائمی نبوده و هر چندین ماه یک بار باید تکرار شود تا ماندگارتر شود. البته برای دوام بیشتر فاصله ‌ای که بین جلسات درمانی وجود دارد و تکرار مداوم درمان توسط این روش باعث ماندگارتر شدن آن می ‌شود. پس برای بهره‌ مندی از مزایای بوتاکس چشم گربه ای بهتر است این تزریق را در کلینیک ‌های معتبر توسط پزشکان ماهر و با تجربه انجام دهید تا بتوانید از نتایج مطلوب این تزریق لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *