چيزهايي از بوتاکس که نمي دانيد

فهرست مطالب

یکی از روش ‌های زیبایی در میان خانم‌ ها و آقایان تزریق بوتاکس است. بوتاکس به جوان سازی پوست کمک زیادی می‌کند اما بهتر است از عوارض بوتاکس بعد از چند سال با خبر باشید. معمولا خانم ها برای کارهایی مانند: بوتاکس لب، بوتاکس صورت، ابرو و پیشانی از این روش استفاده می‌کنند. بوتاکس در واقع از سم باکتری کلستریدیوم بتولینوم گرفته شده است. این نوع سم بسیار مضر بوده و برای بدن ضررهای فراوانی دارد. برخی افراد بر این باورند که بوتاکس در دسته پر کننده‌ها یا فیلرها قرار دارد و روشی مطمئن و بدون آسیب می‌باشد اما در حقیقت این دارو یک نوع فلج کننده است که ماهیچه‌ های صورت را به طور موقت فلج کرده و باعث زیبایی می‌شود.

تزریق بوتاکس

با توجه به شیوه‌های ناسالم زندگی و یا عوامل محیطی و همچنین تغذیه نامناسب، بیشتر افراد در سنین بالا و یا حتی سنین جوانی پوستشان دچار چین و چروک می‌شود و بیشتر این چین و چروک ‌ها در اطراف چشم و پیشانی و خط لبخند است و تصمیم می‌گیرند که این چین و چروک ‌ها را با بوتاکس برطرف کنند اما بوتاکس علاوه بر اینکه پس از مدتی بازگشت پذیر است دارای عوارض زیادی هم می‌باشد و پس از مدتی لازم است که آن را تمدید کنید. همانطور که گفته شد با تزریق بوتاکس عضلات فلج شده و به این ترتیب خطوط چین و چروک دیگر حرکتی ندارند و برطرف می‌شوند.

خطرات و عوارض بوتاکس بعد از چند سال

یکی از عوارض بوتاکس بی ‌حسی پس از تزریق ماده می‌باشد و این بی ‌حسی به دلیل تزریق ماده بی حسی نمی‌باشد بلکه پس از تزریق به صورت، عضله ‌ها بی حس می‌شود و نمی‌توان آنها را تکان داد. اگر تزریق بوتاکس به درستی انجام نشود باعث می‌شود ابروهای شما حالت قوس غیرطبیعی پیدا کند و چین و چروک‌ های غیرطبیعی در اطراف ابروهای شما به وجود آورند. افتادگی پلک یکی از عوارض رایج بوتاکس می‌باشد. وقتی ابرو پژمرده می‌شود پلک احساس سنگینی میکند. اگر تزریق بوتاکس بیش از حد باشد، در قسمت عضله ممکن است احساس کنید که پیشانی سنگین شده و چهره شما را عبوس نشان می‌دهد. در برخی مواقع ممکن است در محل تزریق کبودی به وجود بیاید.
پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که اشخاصی که در ناحیه چشم نسبت به دیگر قسمت‌ ها بوتاکس انجام می‌دهند، بیشتر از دیگران افسرده‌ هستند و کمتر احساس شادی می‌کنند. در واقع افرادی که در ناحیه دور چشم بوتاکس انجام می دهند نمی توانند تا مدت بسیاری احساسات خود را بروز دهند و همین مورد باعث افسردگی آنها می شود.

عوارض کوتاه مدت بوتاکس

۱ . ورم ، درد و کبودی محل تزریق

۲ . سردرد و ایجاد علائمی شبیه آنفولانزا

۳ . عدم تقارن ابروها

۴ . خشکی چشم یا آب ریزش چشم بیش از حد

۵ . مشکل در تنفس

۶ . مشکل در بینایی

۷ . ضعف عضلات

عوارض کوتاه مدت بوتاکس

برخی عوارض بلند مدت بوتاکس

۱ . پیر شدن پوست

۲ . افتادگی پلک

۳ . تپش قلب

۴ . ضعف گردن

۵ . تاری دید

۶ . مشکل در بلع

در چه مواردی تزریق بوتاکس ممنوع است؟

۱ . استفاده از داروهای ضد انعقاد خون

۲ . دوران حاملگی

۳ . سن کمتر از ۱۸ سال و بالاتر از ۷۵ سال

۴ . نارسایی کلیه

۵ . بیماری ام اس

۶ . بیماری قلبی و عروقی

۷ . واکسیناسیون در دو هفته اخیر

۸ . ضعف ایمنی و داشتن عفونت

نکته ی پایانی

از بوتاکس برای زیبایی و از بین بردن چین و چروک های عمیق استفاده می‌شود. این روش امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و بیشتر این طرفداران خانم‌ ها می‌باشند. از بوتاکس می‌توان برای برطرف کردن چین و چروک های پیشانی و اطراف چشم استفاده کرد. بیشتر افراد تصور می‌کنند بوتاکس از انواع فیلر ها می‌باشد و هیچگونه ضرری برای پوست و بدن شما ندارد اما در واقع بوتاکس از سم خطرناکی تشکیل شده است که عضله ‌ها را فلج کرده و باعث بی حرکت شدن آنها می‌شود که در نهایت چین و چروک‌ها را از بین می برد. بوتاکس در دراز مدت عوارض خطرناکی دارد که این عوارض ‌ها شامل: بی‌ حسی عضلات، افتادگی پلک بالا، تاری دید، افسردگی و پیر شدن پوست می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *