روش های جوانسازی پوست در منزل را بشناسید

فهرست مطالب

آشنایی با روش‌ های جوان سازی پوست در منزل به ما کمک می‌ کند تا پیری پوست و چین و چروک های پوستی را نداشته باشیم و از داشتن پوست صاف و زیبا لذت ببریم.

با افزایش سن و کاهش کلاژن در پوست کم کم شاهد افزایش چین و چروک در چهره خود خواهید بود و برای جلوگیری از این اتفاق لازم است راهکار هایی را برای جوان سازی پوست خود انجام دهید و به تولید کلاژن در پوست خود کمک کنید. برای همه افراد مقدور نیست که هر چند وقت یکبار در مراکز زیبایی جوان سازی پوست و مراقبت ‌های پوستی مختلف را انجام دهند. روش ‌های مختلفی برای جوان سازی و تحریک کلاژن سازی پوست در خانه وجود دارد و می‌ تواند به زیبایی پوست شما کمک کند. روشی وجود ندارد که به کمک آن شما در منزل بتوانید از شر همه چین و چروک های صورت خود خلاص شوید، اما این موضوع کاملاً واقعی است که برای کاهش چین و چروک و جلوگیری از عمیق ‌تر شدن آن می‌ توانید راهکارهایی را انجام دهید و از عملکرد آن مطمئن باشید.

برخی روش های جوان سازی پوست

  1. ماسک موز : موز سرشار از ویتامین می‌باشد. ویتامین A موجود در موز برای از بین رفتن لکه‌ های تیره و همچنین صاف شدن پوست شما کمک می‌کند. ویتامین B موجود در آن به کاهش خشکی پوست کمک می‌کند. پتاسیم موجود در موز به آب رسانی و حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و از خشکی پوست شما جلوگیری می‌کند.
    روش تهیه : موز را کاملاً له کرده و دو قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق غذاخوری ماست ساده به آن اضافه کنید، سپس آن را بر روی صورت خود قرار داده و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.
  2. ماسک هندوانه : هندوانه حاوی آنتی اکسیدان لیکوپین است و به جلوگیری از آسیب دیدن پوست توسط رادیکال ‌های آزاد کمک می‌ کند و باعث جوان سازی و شاداب شدن پوستتان می‌ شود.
    روش تهیه : هندوانه را رنده کرده و از صافی رد می‌کنید، با استفاده از یک پد پنبه، آب هندوانه را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید خشک شود و سپس صبح روز بعد صورتتان را شستشو دهید.
  3. ماسک صورت خیار : خیار نه تنها برای بدن بلکه برای پوست نیز تاثیرات مفیدی دارد و باعث آب رسانی به پوست می‌ شود و در کاهش التهاب و بهبود چین و چروک موثر است.
    روش تهیه : پوست خیار را بگیرید و آن را رنده کنید و سپس از صافی رد کنید، سپس توسط یک پد پنبه آب خیار را روی صورتتان قرار دهید و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه آن را شستشو دهید.
  4. ماسک زردچوبه و شیر : شیر زردچوبه یک داروی معروف برای درمان بسیاری از بیماری‌ ها است، این ترکیب خواص ضد التهابی و ضد میکروبی دارد و سلامت پوست را بهبود می‌ دهد. اسید لاکتیک موجود در شیر سفتی پوست را افزایش می‌ دهد.
    روش تهیه: زردچوبه و شیر را با هم ترکیب کرده و خوب هم بزنید، با استفاده از یک پد پنبه ای، مخلوط به دست آمده را روی صورتتان بمالید و پس از ۲۰ دقیقه صورت خود را شستشو دهید.
  5. ماسک شیر خشک : شیر خشک باعث ایجاد شادابی و طراوت پوست می‌شود و تاثیر فوق العاده ای بر جوان سازی پوست دارد.
    روش تهیه : یک چهارم لیوان فرانسوی دسته دار شیر خشک را با مقداری آب ترکیب کنید و به اندازه ای آب به شیر خشک اضافه کنید که خمیر نسبتاً غلیظی ایجاد شود. این خمیر را بر روی پوست تمیز قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا خمیر کاملاً روی پوست شما خشک شود و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.
  6. ماسک توت فرنگی و ماست: توت فرنگی و ماست از بهترین ترکیب‌ ها برای نرم و لطیف تر کردن پوست صورت به شمار می‌رود و تاثیر فوق العاده‌ ای برای شاداب و جوان شدن پوست شما دارد.
    روش تهیه : چند عدد توت فرنگی رسیده را با ۳ قاشق غذا خوری بادام درختی له کنید و خوب ترکیب کنید، سپس دو قاشق غذا خوری ماست به این ترکیب اضافه کنید. ماسک را برای ۱۰ دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و سپس پوست خود را با آب سرد بشویید.

نکته پایانی

آشنایی با روش‌ های جوان سازی پوست در منزل باعث می‌ شود تا از چین و چروک ‌ها جلوگیری کرده و پوستی صاف و زیبا داشته باشیم. روش ‌های مختلفی برای آب رسانی پوست و شاداب‌ تر کردن پوست وجود دارد که شما می‌ توانید در منزل آنها را با کمترین هزینه انجام دهید، برای مثال : استفاده از ماسک موز، ماسک زرد چوبه و شیر، ماسک هندوانه، ماسک خیار، ماسک شیر خشک و ماسک توت فرنگی و ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *